Dry needling Apeldoorn

Dry Needling is een nieuwe behandelmethode in de fysiotherapie. Hierbij worden door middel van een speciale techniek met naalden in spieren geprikt om deze te ontspannen. Het is niet hetzelfde als acupunctuur waarbij ze ook prikken met een naald. Acupunctuur werkt door een langere tijd met een naald te prikken zodat dat energiebanen herstellen. Voor Dry Needling in Apeldoorn kunt u bij Fysiotherapie Jansen terecht.

Wat is dry needling?

Tijdens Dry needling in Apeldoorn bij Fysiotherapie Jansen wordt er gezocht naar de triggerpoint in een spier en wordt hierin geprikt met een droge dunne naald. Een triggerpoint is een spierknoop in een spier (verkrampt plekje) die pijn veroorzaakt in het lichaam. Dit kan ook uitstralende pijn geven in de ledematen. Klachten die triggerpoints kunnen geven, zijn:

• Het niet goed kunnen bewegen van een spier en gewrichten door pijn en/of stijfheid.
  • Afname van kracht in de spieren.
  • Anders willen bewegen door pijn.
  • Tintelingen in benen en armen.
  • Hoofdpijn en/of duizeligheid.

In de sportwereld wordt het al enige tijd toegepast en in de particuliere praktijk is het de laatste jaren ook erg in opkomst door de vele goede resultaten.

Opgeleide fysiotherapeuten

We hechten veel waarde aan kwaliteit. Om deze speciale behandeltechniek te mogen toepassen moet een fysiotherapeut een intensieve opleiding volgen en hij of zij wordt gecontroleerd op de bestemde terugkomdagen.

Meer weten over dryneedling en onze aanpak?

Bent u op zoek naar de mogelijkheden voor een behandeling met Dry needling in Apeldoorn? Dan bent u bij ons aan het juiste adres. Tijdens het eerste gesprek onderzoeken we uw klachten. Op basis hiervan bepalen we of de behandeling passend is voor uw klacht(en). Neem nu contact met ons op via de telefoon of de mail. Meer weten over dry needling? Kijk dan op: www.dryneedling.nl